Основні напрямки роботи:
- Психодіагностична робота (виконання різних методик, тестів, опитувальників на виявлення особових особливостей, міжособових відносин, пізнавальних процесів);
- Консультативна робота, яка полягає в допомозі людині у вирішенні психологічних проблем;
- Психокоректувальна та профілактична робота, направлена на подолання негативних явищ в освітньому просторі закладу освіти, в сім'ї, в соціальному оточенні;
- Просвітницька діяльність;
- Індивідуальна і групова розвиваюча робота (розвиток здібностей, формування особи учня)
Завдання психологічної служби
Згідно з метою та завданнями ШПС, згідно з річним планом роботи, його аналітичною частиною перед психологічною службою гімназії стоять такі задачі:
· - комплексна діагностика психосоціального розвитку вчителів та учнів закладу освіти в режимі інноваційної освітньої діяльності за технологіями модульно-розвивальної системи навчання;
· - вивчення індивідуальних особливостей учнів та надання практичної допомоги всім учасникам освітнього процесу (учням, батькам, вчителям);
· - психодіагностика невстигаючих учнів, дітей з відхиленнями у поведінці, «групи ризику» та дітей, які потребують підвищеної педагогічної уваги, надання рекомендацій батькам, учням, учителям;
· - здійснення психологічного супроводу пошуку творчих дітей та створення сприятливих умов для розвитку творчого та інтелектуального потенціалу учнів;
· - здійснення соціально-психологічного супроводу професійного самовизначення учнів;
· - здійснення соціально-психологічного супроводу зовнішнього незалежного оцінювання, надання консультаційної допомоги;
· - здійснення психологічного супроводу інклюзивної освіти у закладі освіти;
· - уведення «години психолога» та факультативів психологічного спрямування в освітній процес;
· - розробка та запровадження психологічних програм і проектів;
· - проведення просвітницько-профілактичних заходів щодо запобігання торгівлі людьми;
· - підвищення власного професійного рівня.
Мета служби:
-підвищення соціально-психологічної компетентності учнів та розвиток їх здатності ефективно взаємодіяти з оточуючими, створення умов для психологічного комфорту і безпеки дитини, подолання негативних явищ в сім'ї, школі, найближчому оточенні ;
- розвиток здатності адекватного повного пізнання самого себе та інших людей;
- формування мотивації самовиховання та саморозвитку, почуття відповідальності;
- формування психологічної готовності до життєвого самовизначення
Головні завдання служби:
· Створювати сприятливі умови для розвитку дитини.
· Захищати соціальні права дитини
· Працювати з обдарованими дітьми, допомагати їм вивчати світ, свої здібності, нахили за допомогою занять з елементами тренінгу.
· Встановлювати зв'язки та партнерські відносини між сім'єю і школою, проводити просвітницьку роботу з батьками: батьківські збори, групові і індивідуальні консультації, заняття з елементами тренінгу.
· Проводити роботу з педагогічним колективом для підтримки професійного здоров'я педагогів.
· Виховавувати і формувати психологічну культури у педагогів, учнів, батьків.